fbpx

Road Trip στην Ανατολική Θράκη (Μέρος Α)

Με αφετηρία την πόλη του μεταξιού, το Σουφλί, ξεκίνησε το Road Trip για την εξερεύνηση του Έβρου.
Προτού όμως επιβιβαστούμε στο αμάξι μας περπατήσαμε μέχρι το Μουσείο Μετάξης Σουφλίου. Δεν θα μπορούσαμε να μην επισκεφθούμε το πιο σημαντικό σημείο πολιτιστικού ενδιαφέροντος της περιοχής. Εκεί μας υποδέχθηκαν και μας ξενάγησαν σε όλους τους χώρους του μουσείου εξηγώντας μας κάθε στάδιο παραγωγής του μεταξιού. Βέβαια, είχες και την επιλογή να παρακολουθήσεις το αναλυτικό βίντεο με όλες τις λεπτομέρειες, το οποίο φυσικά και δεν χάσαμε!

Παραδοσιακές Ενδυμασίες Γυναικών στο Σουφλί

koukouli exhibits

Κουκούλια Μεταξοσκώληκα στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου

Το μουσείο μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις, μιας και πρόκειται για ένα καλοδιατηρημένο γνήσιας θρακιώτης αρχιτεκτονικής αρχοντικό, το οποίο έγινε δωρεά από τον Κωνσταντίνο Κουρτίδη, επιφανή πολίτη της εποχής. Στη συνέχεια, μπορούσες να πάρεις τον καφέ σου στην αυλή του μουσείου ή στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του αρχοντικού που έβλεπε στον κεντρικό δρόμο ακριβώς από κάτω.

soufli silk museum

Μουσείο Μετάξης στο Σουφλί

Βγήκαμε ενθουσιασμένοι από το μουσείο τόσο για την φιλοξενία των ανθρώπων όσο και για την ποιότητα των εκθεμάτων και συνεχίσαμε για το κέντρο του χωριού! Στο δρόμο μας συναντήσαμε αρκετά καταστήματα και βιοτεχνίες που εμπορεύονται μετάξι. Απ’ ότι φαίνεται οι νέοι συνέχισαν την τέχνη των προγόνων τους! Στο σκηνικό «ξεφύτρωναν» παλιά αρχοντικά, ερημωμένα σπίτια, καινούργιες κατοικίες, τοπικές επιχειρήσεις και μεγάλες εκτάσεις πρασίνου. Με 500 μέτρα απόσταση το Σουφλί από τον ποταμό Έβρου είναι λογικό να έχει πλούσια χλωρίδα και πολλά κουνούπια!

Αν και δεν περιμέναμε να βρούμε πολλούς ανθρώπους στο Σουφλί, ειδικά Αύγουστο μήνα τελικά διαπιστώσαμε ακριβώς το αντίθετο. Η κεντρική πλατεία έσφυζε από ζωή κάθε ηλικίας και το χαρήκαμε πολύ. Ακόμη και τουρίστες εντοπίσαμε με τα σακίδια στην πλάτη τους. Το περπάτημα όμως μας άνοιξε την όρεξη και έτσι δεν αντισταθήκαμε στην μπουγάτσα από το «Παραδοσιακό»! Γευστικότατη και σε καλή τιμή!

Αφού φάγαμε την γλυκιά λιχουδιά ξεκινήσαμε για το Διδυμότειχο και την Ορεστιάδα! Γνωρίζαμε ότι σε είκοσι λεπτά περίπου θα είμαστε ήδη στην πρώτη μας στάση και έτσι απολαύσαμε τη διαδρομή. Ατελείωτες εκτάσεις πρασίνου και καλλιέργειες ηλιοτρόπιων έκρυβαν καλά τον ποταμό του Έβρου, ο οποίος διακρινόταν μόνο στα σημεία που η βλάστηση δεν ήταν τόσο πυκνή. Σε ένα από αυτά τα σημεία κάναμε μία ολιγόλεπτη στάση και  κατεβήκαμε να απαθανατίσουμε το ποτάμι! Η αίσθηση ηρεμίας ήταν σούπερ και η ροή του σε ταξίδευε πραγματικά. Κάπου ανάμεσα στις σκέψεις μας συνειδητοποιήσαμε πόσο κοντά σε μία άλλη χώρα βρισκόμασταν, την Τουρκία!

Τραβήξαμε τις απαραίτητες λήψεις και συνεχίσαμε το road trip για την πόλη του Διδυμοτείχου! Στο δρόμο μας περάσαμε πολλά μικρά χωριά, όπως το Λάβαρο, τη Μάνδρα με τους λιγοστούς κατοίκους τους. Ευτυχώς, ο δρόμος ήταν αρκετά καλός χωρίς κίνηση και έτσι φτάσαμε την ώρα που είχαμε υπολογίσει!

Φτάσαμε στο Διδυμότειχο

Το Διδυμότειχο ήταν ακριβώς όπως το φανταζόμασταν μικρό με αισθητά πιο πολλούς κατοίκους από το Σουφλί και περισσότερη κίνηση στο κέντρο. Παρκάραμε το αμάξι μας και το πήραμε με τα πόδια. Γιατί αν δεν το περπατήσεις κάθε μέρος, δεν βρίσκεις τα κρυφά του σημεία.
Πήραμε λοιπόν τον γεμάτο μαγαζιά και κόσμο πεζόδρομο και κατευθυνθήκαμε μέχρι το Τέμενος Μεχμέτ ή Τέμενος Βαγιαζήτ.

Road Trip στην Ανατολική Θράκη (Μέρος Α) 1

Το Διδυμότειχο από ψηλά

Τέμενος Βαγιαζήτ

Ένα μουσουλμανικό τζαμί, το οποίο θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα ισλαμικά μνημεία του κόσμου με μοναδική ιστορία και εξαιρετικές τοιχογραφίες. Το Τέμενος Βαγιαζήτ άρχισε να χτίζεται τα τέλη του 14ου αιώνα και ολοκληρώθηκε με εντολή του σουλτάνου Μωάμεθ Α’. Δυστυχώς, δεν καταφέραμε να το επισκεφθούμε μιας και ήταν κλειστό. Όπως μάθαμε κατά τη διάρκεια συντηρήσεων ξέσπασε πυρκαγιά και κατέστρεψε την ξύλινη στέγη του. Συνεχίσαμε να περπατάμε και βρεθήκαμε σε μια από τις εξωτερικές πύλες των τειχών, τις Καλέπορτες όπως είναι γνωστές και συγκεκριμένα στις Πύλες της Αγοράς (Τσαρσί Καπουσού).

Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο

Road Trip στην Ανατολική Θράκη (Μέρος Α) 2

Ιερός Ναός Σωτήρος Χριστού στις Πύλες της Αγοράς στο Διδυμότειχο

Διασχίζοντας τον οικισμό με τα παραδοσιακά σπιτάκια κάναμε μία στάση στον Ιερό Ναό Σωτήρος Χριστού. Πρόκειται για έναν μεταβυζαντινό ναό με μεγάλη παράδοση και θαυματουργική δράση. Εκεί συναντήσαμε και έναν νέο παππά, ο οποίος μας υποδέχθηκε εγκάρδια και μας έδωσε λίγο από τον χρόνο του περιγράφοντας την ιστορία του ναού αλλά και του τόπου. Ο ίδιος μας είπε, ότι στο Διδυμότειχο συνυπάρχουν ειρηνικά Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι ενώ οι περισσότεροι από τους κατοίκους χαίρουν καλής οικονομικής κατάστασης. Αφού τον ευχαριστήσαμε γι’ αυτά που μοιράστηκε μαζί μας αποχωρίσαμε από τον ναό και κατευθυνθήκαμε στο καφέ Ζαμάνθα για να δροσιστούμε.

Επόμενη στάση του road trip η Ορεστιάδα

Απολαύσαμε τη θέα του Διδυμοτείχου από ψηλά μαζί με τον καφέ μας και ξεκινήσαμε για τη συνέχεια του road trip. Επόμενος σταθμός ήταν η Ορεστιάδα. Μετά από μισή ώρα δρόμο μας βρεθήκαμε στο κέντρο της πόλης! Η Ορεστιάδα είναι δεύτερη σε πληθυσμό πόλη του Έβρου μετά την Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για μία προσφυγική πόλη που κατοικήθηκε από τους Έλληνες της Αδριανούπολης. Το σημερινό τοπίο όμως δεν έχει τίποτα να θυμίζει τα μικρά προσφυγικά σπίτια της εποχής εκείνης μιας και τη θέση τους έχουν πάρει νέες κατοικίες και οικισμοί.

Περπατήσαμε στην κεντρική πλατεία, η οποία ήταν γεμάτη κόσμο με παιδιά να τρέχουν πάνω και κάτω και τους μεγάλους να απολαμβάνουν το καφέ τους στις καφετερίες που υπήρχαν περιμετρικά. Όλη η ζωή της Ορεστιάδας μαζεμένη σε ένα σημείο. Μιας και είχε περάσει η ώρα απολαύσαμε και εμείς τον καφέ μας, τσιμπήσαμε ένα τυλιχτό σουβλάκι και πήραμε το δρόμο της επιστροφής!

Πλατεία Ορεστιάδας

Κεντρική Πλατεία Ορεστιάδας

Μείνετε μαζί μας και απολαύσετε το δεύτερο μέρος του Road Trip! Ακολουθούν η Αλεξανδρούπολη και η Ξάνθη!

Share:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *