fbpx

Καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία | Γκντίνια ή Σόποτ;

Η επίσκεψή μας στο Γκντανσκ συνοδεύτηκε από μία μονοήμερη στα δύο παραθαλάσσια μέρη της «Trójmiasto» (Τρίπολης) τη Γκντίνια και τη Σόποτ. Ξεκινήσαμε λοιπόν αρκετά νωρίς για να προλάβουμε να δούμε όσα περισσότερα γινόταν και φυσικά να απολαύσουμε τα δύο αυτά μέρη. Τόσο η Γκντίνια όσο και η Σόποτ προσφέρονται για καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία. Ήταν η τέλεια ευκαιρία!

Η πόλη της Γκντίνιας

Η Γκντίνια της Πολωνίας είναι μία μικρή πόλη με πληθυσμό περίπου διακοσίων πενήντα χιλιάδων κατοίκων. Διαθέτει το δικό της λιμάνι για το οποίο είναι ιδιαίτερα περήφανη και μία μεγάλη έκταση πρασίνου. Φτάσαμε με τρένο από το Γκντάνσκ (μόλις 10 ζλότι και δύο μαζί) και καλέσαμε ένα Uber για να μας μεταφέρει έως την παραλία. Θέλαμε να κερδίσουμε χρόνο και ήταν η πιο φθηνή και γρήγορη λύση. Στην Πολωνία άλλωστε το Uber είναι πολύ διαδεδομένο και οι Πολωνοί οδηγοί είναι ιδιαίτερα φιλικοί και πρόθυμοι να σου δώσουν όσες πληροφορίες χρειάζεσαι.

καλοκαιρινές διακοπές στη Πολωνία γκντινια

Η πρώτη εντύπωση για την πόλη της Γκντίνιας

Από την πρώτη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στην πόλη νιώσαμε τον δικό της μοναδικό παλμό. Ανασάναμε τον φρέσκο και δροσερό αέρα της και νιώσαμε μία αίσθηση ηρεμίας και ευτυχίας. Διασκορπισμένα σπίτια (βιλίτσες θα λέγαμε) σε όμορφες καταπράσινες γειτονιές. Κόσμος που περπατούσε αμέριμνος με μαγιό και παντόφλες. Η παραλιακή της πλευρά μας καλούσε και εμείς δεν αργήσαμε να της χαμογελάσουμε ζεστά.

Οι κάτοικοι της Γκντίνιας ψηφίζουν καλή φυσική κατάσταση

Μία μεγάλη ακτή με εγκαταστάσεις για beach volley, παιχνίδια στην άμμο και φυσικά μπαρς σε καλοδέχονταν όλο υποσχέσεις. Οι κάτοικοι όπως είδαμε και εμείς λατρεύουν τις δραστηριότητες δίπλα στη θάλασσα. Το εκπληκτικό του μέρους είναι ότι παράλληλα με την ακτή υπάρχει ένας μακρύς δρόμος μέσα στο πράσινο. Εκεί μπορείς να περπατήσεις,  να κάνεις τζόκινγκ, roller, ποδήλατο ή ό,τι άλλο έχεις όρεξη. Κάποιοι έκαναν πικνίκ στο γκαζόν άλλοι απολάμβαναν τον ήλιο σε κάποιο παγκάκι ή ακόμη κάνοντας meditation. Η θάλασσα από την άλλη ήταν θαύμα! Αρκετά ζεστή για τόσο πρωινή ώρα παρόλα αυτά οι περισσότεροι προτιμούσαν το περπάτημα και την άσκηση στην αμμουδιά. Η Γκντίνια θα λέγαμε ότι είναι η ιδανική πόλη για καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία εφόσον θέλεια μία σχετική ηρεμία και δυνατή ανάσα οξυγόνου.

καλοκαιρινές διακοπές στη Πολωνία θάλασσα

Πάρκο Orlowo

Πρόκειται για το πάρκο που ενώνει τη Γκντίνια με τη Σόποτ και φυσικά είναι παραλιακό. Μπορείς να το περπατήσεις και να επωφεληθείς από τη δροσιά που προσφέρει για να μεταφερθείς από τη μία πόλη στην άλλη. Είναι καταπράσινο και μπορείς να απολαύσεις παράλληλα τη θάλασσα. Η απόσταση που θα χρειαστεί να διανύσεις είναι περίπου στα τριάντα λεπτά περπάτημα.

Εμείς μιας και θέλαμε να περιηγηθούμε και στη Σόποτ χαλαρώσαμε στο beach bar της παραλίας, το Contrast Cafe. Ήπιαμε σπιτική λεμονάδα και φρέσκο χυμό καρπουζιού και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στον παραλιακό δρόμο. Δυστυχώς δεν είχαμε το χρόνο να περπατήσουμε όλο το πάρκο γι’ αυτό καλέσαμε ένα Uber (πληρώσαμε περίπου 25 ζλότι) για να μας μεταφέρει στη Σόποτ.

Καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία – Η πόλη της Σόποτ

Η πόλη της Σόποτ αν και βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη Γκντίνια και το Γκντάνσκ διαφέρει σημαντικά από τις δύο αυτές πόλεις. Πλημμυρισμένη από κόσμο, από νεαρούς και παρέες φίλων που απολαμβάνουν τις διακοπές τους και μία πληθώρα τουριστών. Καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία και τρελές καταστάσεις σε περιμένουν στη Σόποτ. Επάξια έχει τον τίτλο του τουριστικού θέρετρου, του τόπου με την έντονη νυχτερινή ζωή και την ξέφρενη μουσική. Εδώ όλα κινούνται γρήγορα και στον δικό τους ρυθμό. Γέλια, φωνές και χορός σε κάθε γωνιά. Αν θέλεις χαλάρωση και ηρεμία η Σόποτ σίγουρα δεν είναι το μέρος που ψάχνεις.

καλοκαιρινές διακοπές στη Πολωνία σπιτι που κουνιεται

Βόλτα στην ξύλινη αποβάθρα

Η Σόποτ διαθέτει τη μακρύτερη ξύλινη προβλήτα στην Ευρώπη κάτι παραπάνω από 500 μέτρα μέσα στον κόλπο του Γκντανσκ. Για την είσοδο σ’ αυτήν απαιτείται εισιτήριο, το οποίο κοστίζει 8 ζλότι το άτομο. Αξίζει να την επισκεφθείς αργά το απόγευμα για να απολαύσεις και να απαθανατίσεις το υπέροχο ηλιοβασίλεμα.

καλοκαιρινές διακοπές στη Πολωνία σοποτ

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε τη Σόποτ

Περπατήσαμε στην οδό Μόντε Καζίνο Στριτ, η οποία έσφυζε από κόσμο. Λερώσαμε τα πόδια μας με την λευκή άμμο και χαρήκαμε τον δυνατό ήλιο. Ήταν Σάββατο και η παραλία ήταν τόσο πλημμυρισμένη με λουόμενους που στην κυριολεξία δεν έβρισκες χώρο να απλώσεις την πετσέτα σου. Τελικά μπάνιο δεν κάναμε, ζήσαμε τον παλμό αυτής της πόλης περπατώντας στα δρομάκια και στις πλατείες της. Καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία vs καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα σημειώσατε Χ.

Καλοκαιρινές διακοπές στην Πολωνία | Γκντίνια ή Σόποτ; 1

Φυσικά, και πεινάσαμε!

Φάγαμε στο Pobitegary υπέροχο μπακαλιάρο και πράσινη σαλάτα!

Αυτά από εμάς για τις δύο αυτές καλοκαιρινές πόλεις! Η Πολωνία κρύβει όμορφους θησαυρούς και εσύ δεν έχεις παρά να τους ανακαλύψεις. Ελπίζουμε να άρχισες να λαχταράς κάτι από αυτό που σου περιγράψαμε.

Share:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *